Header Banner
Header Banner

Regulamin

1. Postanowienia Ogólne:

1.1 W rozgrywkach ligowych bierze udział 56 zespołów.
1.2 Symulacje meczów przeprowadzane są programem SiM.
1.3 Mecze i inne imprezy będą rozgrywane Discordzie.
1.4 Mecz sędziować mogą tylko SĘDZIOWIE.
1.5 Uprasza się o zachowanie należytej kultury podczas rozgrywania meczy, turniejów, a także przy pisaniu postów.
1.6 Gdy Manager nie rozegra meczu ligowego w terminie (3 razy) i nie poinformował o jego absencji automatycznie zostaje usunięty z gry a na jego miejsce wchodzi gracz rezerwowy.
1.7 Gracz nie może sędziować swojego meczu bez zgody drugiego gracza.
1.8 Czas na przejechanie meczu ligowego to 48 godzin od otworzenia kolejki. Po tym czasie wyznaczany jest termin spotkania w przeciągu 4 h od zakończenia oficjalnego czasu. (składy będą brane z awizowanych składów bądź z ostatniej kolejki).
1.9 Gra jest całkowicie darmowa.
1.10. Kontuzje losowane są z przedziału 0-3.

2. Skład meczowy oraz przeprowadzenie meczu:

2.1 Tabela biegowa jest zgodna z obowiązującą w rzeczywistej Ekstralidze żużlowe na sezon 2020.
2.2 Skład meczowy składa się z 8 zawodników, z czego pod numerami 1-5 mogą występować wszyscy zawodnicy, a pod numerami 6-7 jedynie juniorzy polscy
2.3 Pod numerem 8 może wystartować dowolny zawodnik do lat 23
2.3 Każda drużyna może posiadać dowolną liczbę obcokrajowców.
2.4 Można stosować z/z za zawodnika kontuzjowanego (za zawodników z 3 najlepszymi średnimi w klubie, lista zawodników zastępowanych znajduje się w odpowiednim dziale).
2.5 Pod numerami 1-5 musi startować 2 polaków.
2.6 W kluczowym dla jednej z drużyn meczu, obie drużyny muszą jechać pełnym nominalnym składem. 

3. Transfery
3.1 Transfery odbywają się w odpowiednim czasie oraz w odpowiednim miejscu na forum.
3.2 Wypożyczenia odbywają się w dwóch okienkach sezonowych:

  • Przed rozpoczęciem sezonu,
  • Po 6 kolejce i trwają 1 dzień.

3.2 Transfer oraz wypożyczenie musi zostać potwierdzone przez dwie osoby, w przeciwnym razie transfer nie dojdzie do skutku i nie zostanie zatwierdzony przez Administratorów.
3.4 W przypadku przekroczenia budżetu najlepszy zawodnik z drużyny idzie na licytację.
3.5 Zawodnicy poniżej 23 roku życia, są chronieni i nie trafiają na system trasnferowy.
3.6 System transferowy podzielony jest na 3 dni, które odbywają się w 2 następujących po sobie dniach.

  • Dzień I – wygrywa oferta najwyższa za danego zawodnika. Liczba ofert minimalna, żeby wygrać zawodnika to 1.
  • Dzień II – Transfery między klubowe oraz wypożyczenia
  • Dzień III – Zakupy zawodników z Wolnych Transferów.

4. Klasyfikacja zawodników

4.1 Zawodnicy będą sklasyfikowanych według następujących zasad:

  • Senior, żeby został sklasyfikowany musi przejechać min. 24 biegi,
  • Junior, żeby został sklasyfikowany musi przejechać min. 18 biegów.

5. Rozwój zawodników

5.1 Liga Oficjalna – Zawodnicy rozwijają się w lidze oficjalnej wg. tabelki wrzucanej przez Zarząd ligi przez rozpoczęciem sezonu. Na rozwój zawodników składa się wiek, ilość biegów przejechana, liga w której dany zawodnik startuje oraz średnia uzyskana przez danego zawodnika.
5.2 Liga Rezerw – Zawodnicy rozwijają się w lidze rezerw wg. wzoru, który jest uzależniony pod dany sezon, wzór ten jest do wglądu u Prezesa ligi. Maksymalne umiejętności danego zawodnika w lidze rezerw do 110.

6. Lista Turniejów:

  • DMP – Drużynowe Mistrzostwo Polski
  • IMP – Indywidualne Mistrzostwa Polski
  • MIMP – Młodzieżowe Indywidualne Mistrzostwa Polski
  • MPPK – Mistrzostwa Polski Par Klubowych
  • MMPPK – Młodzieżowe Mistrzostwa Polski Par Klubowych
  • MDMP – Młodzieżowe Drużynowe Mistrzostwa Polski
  • ZK – Złoty Kask
  • SK – Srebrny Kask
  • BK – Brązowy Kask
  • SGP – Speedway Grand Prix
  • IMŚJ – Indywidualne Mistrzostwa Świata Juniorów
  • SEC – Speedway Euro Championschip
  • LR – Liga Rezerw
  • LJ – Liga Juniorów – od sezonu 12.

7. Nagrody finansowe za turnieje

Ekstraliga

1 Liga

2 Liga

3 Liga

7. Nagrody umiejętności za turnieje

Speedway Grand Prix
1. 2,6
2. 2,4
3. 2,2
4.-8. 1,7
9.-12. 1,4
13-16. 1,2
Indywidualne Mistrzostwa Świata Juniorów
1. 2,3
2. 2,1
3.  2
4.-8. 1,6
9.-12. 1,3
13-16. 1,1
SEC
1. 2,3
2. 2,1
3. 2
4.-8. 1,6
9.-12. 1,3
13-16. 1,1
Indywidualne Mistrzostwa Polski
1. 2,2
2. 2
3. 1,8
4.-8. 1,5 – Jeżeli KSM większy niż 9 brak dodatku
9.-12. 1,3 – Jeżeli KSM większy niż 10 brak dodatku
13-16. 1 – Jeżeli KSM większy niż 11 brak dodatku
Młodzieżowe Indywidualne Mistrzostwa Polski
1. 2
2. 1,8
3. 1,6
4.-8. 1,4
9.-12. 1,2
13-16. 1
Mistrzostwa Polski Par Klubowych
1. 1,5
2. 1,3
3. 1,1
Młodzieżowe Mistrzostwa Polski Par Klubowych
1. 1,4
2. 1,2
3. 1
Młodzieżowe Drużynowe Mistrzostwa Polski
1. 1,3
2. 1,1
3. 0,9
Kaski
1. 1
2. 0,9
3. 0,8